Dagens spel!


Det blev en rolig kväll igår måste jag säga. Det var ett tag sen man spelade biljard. Den sköna tiden från förr när jag och Jaken (en mycket nära vän) spelade biljard varje dag i plugget. Härliga tider. Ingen som slog oss:)

Nu ska jag ge mitt tips inför idag. Jag har valt att spela en dubbel idag. Kommer att spela ett 1x på Stoke hemma mot Newcastle och en enkeletta på Liverpool. odds på 1.85. Varför kommer här!!

Som jag skrev igår så har jag tagit hjälp av min bror då han är ett stort Newcastle fans. Jag ska nämligen spela emot dom då dom har en väldigt svår uppgift borta mot Stoke! Här kommer det.

Tjena allihopa Har blivit ombedd av brorsan och skriva lite om hur läget ser ut i Newcastles trupp inför helgens drabbning borta mot det nu starka hemmalaget Stoke City. Ska också ge er mitt egna speltips. Förra matchen hemma mot Chelsea slutade med ett tråkigt resultat för oss trogna Newcastle fans. slutresultat 0-2. Innan matchen hade man en liten känsla av att det kanske skulle kunna gå att få med sig åtminstone en pinne. Men när man startar med två mittbackar varav den ena ökat sina misstag med ungefär 700% de senaste 6 matcherna(Fabricio Coloccini) samt den andra som spelat högerback hela sitt liv plus att han varit borta i 4månader(Habib Beye). Plus att det var coaching debut för Newcastle legenden Alan Shearer,därav trodde man ju att spelarna skulle höja sig ett snäpp när han kommer in med pondus och nya direktiv. Men det visar sig nu att Newcastle United är inne i sjuhelsikes svacka..Inte en uns självförtroende på att dom klarar att spela fotboll,därför blir det en tråkig följetång som nu dom inte klarar ta sig ur. Matchen nu mot Stoke får jag hoppas att Shearer fått in lite mer i spelarna eftersom han bara hade två dagar på sig inför matchen mot Chelsea. Newcastle har ju ett riktigt bra lag på pappret,men genom de sista åren har det inte funkat.det har varit turbulent med en dålig ledning som höll allt hemligt på hur klubben skötts..byte av manager stup i kvarten hjälper ju inte heller.Tror det ligger runt 7-8 managers på de senaste 5 åren. Hjälper ju inte spelarna precis då dom konstant får nya direktiv hela tiden. Med 8 matcher kvar och Newcastle på 18 plats hoppas jag att spelarna tar sig i kragen och gör själv för sina löner. Vill sätta en enkel tvåa på matchen men som sagt var,med dåligt själv förtroende och inget bra spel så lutar det åt en etta. LÄGET I LAGET. Den starkaste spelaren i år Sebastian Bassong sägs vara tillbaka efter problem med ljumskarna.Får hoppas på att mittbacken Steven Taylor är tillbaka också,men efter det jag har läst så finns det inga tecken på att han spelar denna matchen. Läste precis också att Shearer eventuellt kommer att starta med en 4-3-3 uppställning i morgon.Hoppas det funkar,med ett bra kantspel,eftersom i mitt tycke så är det just på kanterna vi har de starkaste namnen. Men som newcastle fan så vill man bara ha en seger,oavsett om man spelar med 8 backer eller bara en libero. Svårt att bedöma en eventuell startelva i morgon på ett 4-3-3 spel. Hur kommer Shearer använda systemet. Kommer han att spela med att i försvar ett 4-5-1 system eller kommer han att satsa på tre offensiva anfallare.För om han planerar på att försvara med ett 4-5-1 så spelar nog med två renodlade yttrar brevid ett ensam toppforward. Men ska ge er en trolig startelva baserad på att han spelar med 3 anfallare.

HARPER BEYE BASSONG COLOCCINI ENRIQUE NOLAN BUTT GUTRHIE OWEN AMEOBI MARTINS

Denna match kommer jag att spela ett 1X ett odds på 1.40

Den andra matchen jag kommer att spela är på Liverpool som möter Blackburn hemma på Anfield. Liverpool är tvungna att vinna hemma på Anfield idag om dom ska vara med och slåss om liga titeln. Dom har ett mycket bra lag och bör klara av Blackburn tämligen enkelt. Steven Gerrard är tveksam till spel, men annars så ser det bra ut i truppen. Blir en enkeletta. Ger 1.32. Det är väl det jag har och säga om dagens spel. Vill bara säga det, det här är bara vad jag tror och tänker. Det finns inget som är säkert i fotboll, hade det funnits det så hade jag varit rik vid det här laget.

Bollen är rund, allting kan hända...! /Z

Kommentarer
Postat av: Kerille

mmm.. sitter och funderar på om man skall gå in på svs och testa, jag kanske blir rik om jag följer den här bloggen.... äntligen...



2009-04-11 @ 11:32:32
URL: http://kerille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0