Lång fika..


Igår så var det Johans sista dag på ön så jag Jaken och Johan drog till Café Amalia för en trevlig förmiddagsfika.
Hade precis ätit frukost så fick inte i mig något annat än en Coca Cola, men det är ju aldrig fel.
Jaken tog en macka med dijon senap, tomat, skinka, smällt ost, fårost och sallad. Som han beskrev den själv, mycket fräsch (nöten). Till det blev det ett glas färskpressad juice. Även Johan slog till på ett glas färskpressat.
Det blev en lång fika på ca två timmar. Nu tänker ni tjejer att två timmar är väl ingenting när man sitter och fikar men för tre killar så är det fanimej ett tag. Snacket som gick runt fikabordet på Café Amalia bestod mestadels av poker (oväntat) och vad som kommer att hända i framtiden. Förhoppningsvis blir det en del resa för oss tre med team Vengapoker då Johan fixat en riktigt riktigt bra deal till mig och Jaken (bara få antal som får den). Återkommer mer om det lite senare.
När vi hade suttit och fikat i två timmar så var det dags att röra på sig. Jag drog upp till stan där Anna och hennes mamma hämtade mig. Ut till hennes mamma och äta middag. På menyn stod möra griskotletter med klyftpotatis och en mycket god grönpepparsås.

Det blev ingen träning igår då jag känner mig inte helt återställd efter förkylningen. Men ikväll blir det träning. Skönt att komma igång igen när man varit sjuk i en vecka. Hebbe (målvaktstränaren) kommer ikväll oxå så det blir ett hårt pass.
För er som inte vet det så tillhör jag FC Gutes (div 2) träningstrupp och kommer att göra det framöver. Kommer dock att spela matcher med en klubb i div 4 som heter Levide IF, (för att försöka slå mig in i Gute förstås).

DEALEN: (FÖR OSS I TEAMET) Det låter nästan för bra för att vara sant med det som gäller med teamet i Vengapoker är att dom som ingår i det ska spela på sidan och samla ihop VIP poäng varje månad (Mer desto bättre). Med dom VIP poängen kan man sedan välja ut resor man vill göra med teamet (resorna kostar olika mycket VIP). Man kan välja att spara poängen för att samla på sig till större resor till bl a. Las Vegas, Sydamerika osv. Finns även mindre resor som teamet kommer att göra till exempel en weekend till Barcelona och kolla fotboll där Venga står för allt, resa, fina hotell osv.
Samma är det med dom större resorna, Venga står för allting. Resan dit och hem, Boende på dom finaste hotellen, inköp i en turnering, personal som jobbar åt teamet 24/7. Limousine från och till ställena osv.
Men det gäller då att spela mycket för att få hänga med på saker och ting, men att få det här möjligheten, det är riktigt grymt måste jag säga.

Nu ska jag tillbaka till lite plugg (läser en spanskakurs för att ha någonting annat och göra. Så att jag inte sitter och kollar sportsbetting och poker hela dagarna)  ;)

På återseende!! / Z

Kommentarer
Postat av: Kerille

Vengapoker ringde mig förs men jag hade inte tid med sånt där, är ju anställd som cleaner åt SvS. Jaja, kolla in mitt bet på bloggen, en riktig rövare! ;)

2009-04-14 @ 19:59:59
URL: http://kerille.blogg.se/
Postat av: Smuulaan

keep it up baby:) puss love you

2009-04-15 @ 10:23:48
Postat av: Moster Ingela

Kul att du skaffat en blogg! Du skriver jättebra! Och du är duktig som pluggar spanska.

Kramar från mig

2009-04-18 @ 22:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0